"Voor jou"

Pancakes - 4 ingrediënten

Mijn notities staan vol met receptjes waarvan (gokje) zo’n 10 verschillende half-afgemaakte pancakerecepten.
 
Afhankelijk van wat ik tegenkom op de fruitschaal en in de koelkast, mix ik wat door elkaar en vergeet ik vaak op te schrijven wat ik nu precies gedaan heb.
 
Maaaar… het is gelukt. Van begin tot eind!
Met weinig benodigdheden, gezonde ingrediënten én voor een lange verzadiging zijn deze pancakes ideaal!
 
Deze week is het de nationale week zonder vlees én zuivel.
Komt mooi uit, want deze pancakes zijn vegan en ook nog eens vrij van gluten en geraffineerde suikers.
En ook als dat voor jou niet uitmaakt, smaken ze net zo lekker!
Pancakes

De bereidingswijze

  1. Blend de havervlokken (of het havermeel) samen met de amandelmelk, het vanillepoeder & de banaan.
  2. Voeg nu de baking soda toe en wacht dan niet meer te lang.
    Het beslag is uiteindelijk vrij dik.
  3. Verwarm een koekenpan met wat avocado- of kokosolie.
  4. Bak de pancakes tot ze mooi goudbruin zijn, stapel ze op en voeg jouw favo toppings toe!

Wat heb je nodig?

        Ingrediënten voor 6 pancakes

  • 180 gram (2 cups) havermeel
  • 1 grote (goed rijpe) banaan
  • 300 ml (1 1/4 cup) amandelmelk
  • 1/2 tl (1/2 tsp) baking soda

    Optioneel: vanillepoeder (aanrader!)

       Topping tips

  • Esdoorn siroop (beter bekend als Maple Syrup)
  • Vegan yoghurt (persoonlijke favo: kokosyoghurt)
  • Blauwe bessen (tip: verwarm ze)

Heb je de pancakes gemaakt? Tag mij in je foto op Instagram. Ik ben benieuwd naar je creatie! 

Enjoy!